تفاهم نامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با استاندار فارس امضاء شد

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر : 376

تفاهم نامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با استاندار فارس امضاء شد

به منظور تحقق اهداف توسعه فرهنگی استان فارس در زمینه معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران استان و همچنین برقراری و گسترش همکاری و هم افزایی؛ تفاهم نامه ای بین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به نمایندگی دکتر محمد شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با حضور حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، امضا و منعقد گردید و در این نشست احکام اعضاء نیز اهدا شد.

محمود شالویی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج آثار مفاخر فرهنگی، ادبی و علمی استان فارس تفاهم نامه همکاری میان این نهاد با استانداری فارس امضا شد.

وی ادامه داد: ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر شاخص استان به ویژه برای نسل جوان و ارتقای هویت ایرانی-اسلامی از جمله اهدافی است که این تفاهم نامه به دنبال دستیابی به آن است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور ادامه داد: بیش از یکصد سال از تأسیس و فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گذشته و این انجمن در تلاش است تا آثار مفاخر کشور در تمامی حوزه‌ها را نشر داده تا نسل‌های جدید نیز از این آثار استفاده کنند.

او یادآور شد: طی یک صد سال گذشته این انجمن مشاهیر و چهره‌های شاخص کشور را در سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی معرفی کرده و با برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر، انتشار آثار و مکتوبات آنها و ساخت بناهای یادبود به نسل جدید و جهان معرفی کرده است.

استاندار فارس هم گفت: بر اساس این تفاهم نامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در ۱۴ محور با استانداری فارس همکاری خواهد کرد.

محمدهادی ایمانیه افزود: تسریع در روند اجرای گذر عرفان در شیراز، بزرگداشت ملاصدرا و مرمت و توسعه مدرسه خان، معرفی مفاخر آرمیده در دارالسلام شیراز و طراحی و نصب سردیس مفاخر از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری این انجمن اجرا خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم گفت: بزرگداشت چهره‌های شاخص استان که از شهرت جهانی برخوردار هستند، گامی برای ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی و ادبی کشور در جوامع بین المللی است.

در این نشست، محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، احکام اعضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس را به آن‌ها داد.

اعضای این دوره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس:

اعضای حقوقی:

محمدهادی ایمانیه: استاندار و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس

حمیدرضا قانعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر انجمن

آیت‌الله شیخ لطف‌الله دژکام: نماینده ولی فقیه در فارس و عضو

روح‌الله نجابت: نماینده مجمع نمایندگان استان فارس در انجمن

اعضای حقیقی:

حجت‌الاسلام عبدالرسول بینازاده

دکتر منصور طبیعی

داریوش نویدگویی (از مفاخر استان)

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.