جهانی شدن رویدادهای فرهنگی و هنری بزرگداشت حافظ شیرازی

۹ مرداد ۱۴۰۲ | کد خبر : 1399
چهارمین نشست استانی ستاد هماهنگی بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی؛

جهانی شدن رویدادهای فرهنگی و هنری بزرگداشت حافظ شیرازی

چهارمین نشست استانی ستاد بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، احمد پهلوانیان، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز استان فارس و نمایندگانی از استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

چهارمین نشست هم‌اندیشی استانی ستاد بزرگداشت حافظ شیرازی با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، احمد پهلوانیان، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز استان فارس و نمایندگانی از استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

حمیدرضا قانعی در این نشست با اشاره به این که امسال نیز بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی از یک هفته پیشتر آغاز خواهد شد، راه‌اندازی دبیرخانه بزرگداشت در گستره کشوری و جهانی با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور همراه با رویدادهای گوناگون فرهنگی و هنری را از دیگرگونگی‌های بزرگداشت امسال دانست.

قانعی، مرکز حافظ‌پژوهی و پویایی دانشگاه شیراز در زمینه حافظ‌شناسی را از داشته‌هایی خواند که می‌تواند بخش علمی و پژوهشی هفته فرهنگی و هنری حافظ را بسیار پربار کند.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کشوری برای برگزاری آیین پایانی هفته فرهنگی و هنری حافظ شیرازی با حضور میهمانانی از سراسر کشور و جهان، افزود: این رویداد را همچون سال‌های گذشته در شب بیستم مهرماه در آرامگاه حافظ شیرازی برگزار خواهد شد.

احمد پهلوانیان نیز در این نشست ‌رویکرد صدا و سیما را پوشش رسانه‌ای رویدادهای فرهنگی و هنری استان دانست و گفت: اگر فردوسی بزرگ‌پارسی‌گویی بوده است که اسطوره‌ها، پیشینه و بزرگی ایران را به بالندگی ادبی رساند، حافظ شیرازی جایگاه انسانیت، مهر، عشق، حکمت و عرفان را که نیاز همه مردم جهان در همه زمان‌ها و مکان‌هاست، به بالندگی ادبی رساند؛ از این رو بشریت باید به حافظ ببالد که چون اویی، میوه‌ی درخت بشریت است.

در پایان این نشست پس از بررسی پیشنهادهای کارشناسی بر پویایی پیوسته دبیرخانه کشوری و ستاد استانی تاکید شد.

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.