دیدار و گفتگوی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر : 375

دیدار و گفتگوی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این جلسه با تقدیر و تشکر از اهتمام نماینده ولی فقیه در استان فارس در تقدیر و پاسداشت از مفاخر و مشاهیر این استان گفت: با همکاری مدیران فرهنگی شهرستان شیراز برنامه های متنوعی در گرامیداشت مفاخر و مشاهیر و انتشار آثار مکتوب آنان تدارک دیده شده است که در کنار فعالیت ویژه انجمن در احیا و مرمت آرامگاه های این بزرگان در استان فارس، تا پایان امسال شاهد اقدامات موثری در احیای میراث ماندگار بزرگان این شهر و خطه تأثیرگذار در ایران خواهیم بود.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با آیت الله دکتر لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز طی سخنانی در این دیدار گفت: کثرت بزرگان باعث می شود که خیلی از آن ها مغفول بمانند و اینجاست که نهاد مهمی چون انجمن آثار و مفاخر فرهنگی می تواند با شناسایی دقیق این معاریف در تجلیل و معرفی آنان اقدام و همت نماید.

آیت الله دژکام تأکید کرد: شایسته است که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تجلیل از بزرگان استان ها و شهرستان از حالت منقبض و بسته ای که پیدا کرده خارج شود و شرایطی فراهم آید که جمله این مشاهیر و چهره ها به چشم آیند و در معرض معرفی بیشتر به جامعه و نسل جدید قرار بگیرند. چه اینکه مرحوم امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تأکید داشته و دارند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ضروری است که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سایر نهاد های فرهنگی استان فارس به همه عرصه های فکری و ذائقه‌های فرهنگی استان به خصوص جریان حکمت متعالیه توجه شود و در کنار مقام رفیع فقه و فقها به فلاسفه و عرفا نیز عنایت قابل توجهی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: افتخار جناب حافظ شیرازی به حفظ قرآن است و این شخصیت در کنار شعر و شاعری چهره ای متأله و متدین دارد و هنر و حتی دانش موسیقایی او در خدمت قرآن و دین بوده است. با این وصف برخی جریانات، نسبت های نامربوطی به این مفخر فرهنگی ایران وارد کرده اند که شایسته است انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تلطیف و روشنگری این مسیر کوشش نماید.
وی در پایان تأکید کرد: سلسله انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از جمله آثار مکتوبِ معتبر و نمونه اعلای کتاب های موجود در کشور است و باید این رویه فرهنگی و علمی همچنان تقویت شود

در پایان این نشست، محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نمایندگی از ریاست محترم جمهور، حکم عضویت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را به عنوان رئیس هیأت امنای انجمن در استان به ایشان اهدا نمود.

. . .

گالری

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.