دیدار و گفتگوی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور با تولیت آستان احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) در شیراز

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر : 374

دیدار و گفتگوی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور با تولیت آستان احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) در شیراز

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) دیدار و گفت و گو کرد. شالویی در این دیدار طی سخنانی گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با پیشینه بیش از یک قرن، همواره در احیای میراث بزرگان عرصه فکر و فرهنگ و نکوداشت مقام علمی و فرهنگی این بزرگان تلاش مضاعفی نموده است که هم اکنون با یاری خداوند متعال جمله این زحمات و خدمات به بهترین وجه ممکن به ثمر نشسته است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اضافه کرد:در طول سالیان گذشته این توفیق حاصل شد که جمعی ازعلما، مراجع و چهره های تابناک عرصه اندیشه دینی ایران و جهان اسلام در انجمن مورد اکرام و تکریم قرار بگیرند و در کنار مراسم نکوداشت، کتاب زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی آنان نیز به زیور طبع آراسته گردد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:کوشش مجموعه همکاران و اعضای مشاوران علمی انجمن بر آن است که محتواهای عرضه شده به مخاطبان دارای زبانی ساده، روان و همه فهم باشد و در این مسیر، خاصه برای انتقال پیام ها و اندیشه های فرهنگی، دینی و علمی به نسل جوان از ابرازهای جدید هنری بهره گرفته شود.
شالویی تأکید کرد: تلاش ما بر این است که در کنار نکوداشت مفاخر فرهنگی کشور، مفاخر دینی و حماسی را نیز معرفی وتکریم کنیم و آرامگاه ها و مقابر این بزرگان را به عنوان محافل فرهنگی و مذهبی رونق بخشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه بسیاری از دستگاه های فرهنگی کشور عنایت لازم را به بزرگان و دانشمندان سلف، خاصه حکما، ادبا و… ندارند. این بزرگان و میراث عظیم باقی مانده از آنان، نشانگر ریشه و تمدن چند هزارساله ماست که نباید به راحتی به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در ادامه افزود: این توفیق در آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) حاصل شد که برخی از مفاخر فرهنگی و هنری فقیدِ اهل شیراز که توفیق خدمت در آستان مقدس را داشتند، مورد تجلیل و تکریم قرار دهیم.این درحالی است که حتی برخی از خانواده های این عزیزان نیز از پیشینه این بزرگان اطلاع نداشتند.
تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) تأکید کرد: غفلت از مفاخر ظلم به تاریخ ایران و فرهنگ کشور است. از اینرو ضروری است که دفتر استانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی همت نموده، در استان فارس و شهرستان شیراز جمعیت انبوه مفاخر و مشاهیر را مورد شناسایی و تقدیر قرار دهد تا از رهگذر این اقدام ضمن بازخوانی و معرفی اندیشه این بزرگان به نسل جدید، جوانان و عموم شهروندان ما، آشنایی بیشتری با سرمایه های فرهنگی و دینی ایران اسلامی پیدا کنند.

. . .

گالری

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.