رویکردی برای معرفی مفاخر به نسل آینده/گلباران آرامگاه سعدی توسط دانش‌آموزان

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | کد خبر : 2823

رویکردی برای معرفی مفاخر به نسل آینده/گلباران آرامگاه سعدی توسط دانش‌آموزان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سعدی را شاعری برای همه نسل‌ها دانست و گفت: امسال گلباران آرامگاه این شاعر پرآوازه با حضور گسترده مردم و توسط دانش‌آموزان انجام شد.

غلامرضا خوش اقبال شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن یادروز سعدی اظهار کرد: امسال برای مراسم گلباران آرامگاه سعدی شرایط ویژه‌ای تعریف شد، هر سال این مراسم با حضور مسئولان رسمی برگزار می‌شد اما امسال همه مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب بر این باور بودند که این آیین با هدف معرفی این شاعر پرآوازه به نسل‌های آینده برگزار شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در حقیقت متولیان فرهنگی معتقدند این ارزش‌ها باید برای فرزندان ما بیش از پیش تبیین شود.

خوش‌اقبال اضافه کرد: امروز هم به همین نیت هماهنگی‌های لازم برای حضور دانش‌آموزان مدارس در آرامگاه سعدی انجام شد و گلباران امسال توسط دانش‌آموزان، پیش‌دبستانی‌ها و دبستانی‌ها صورت گرفت، البته شاهد حضور گسترده مردم نیز در این مراسم‌ بودیم.

وی افزود: هدف ما از این برنامه، معرفی این شاعر به نسل‌های آینده و رنگ دگرگونه دادن به این نوع رویدادها بود، این اتفاق مبارکی است که یادروز سعدی روزی برای علاقمندان و دوستداران سعدی باشد و با حضور آنها برپا شود.

اول اردیبهشت در تقویم ایران روز سعدی، خالق بوستان و گلستان است، هر سال به مناسبت این روز آرامگاه این شاعر پارسی‌گوی با حضور مسئولان فرهنگی گلباران می‌شود.

امسال این مراسم توسط دانش‌آموزان و مردم انجام شد، همچنین در این مراسم معاون فرهنگی و رسانه‌ای، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیر مرکز سعدی‌شناسی و دیگر متولیان فرهنگی و دوستداران این شاعر شیرازی حضور داشتند.

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.